Diensten en voorwaarden

Nummerbehoud

Wanneer je een GSM-abonnement afsluit kun je nummerbehoud aanvragen en je huidige telefoonnummer meenemen naar het nieuwe abonnement. Je blijft dan bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Voor nummerbehoud maakt het niet uit of je een Sim Only abonnement, een abonnement met GSM of een prepaid SIM kaart gebruikt. De nieuwe provider zegt het huidige contract voor je op. De providers stellen verschillende eisen voor nummerbehoud en om dubbele kosten te voorkomen dien je altijd rekening te houden met de opzegtermijn van je huidige GSM abonnement. Wij zullen altijd de door jouw opgegeven einddatum aanhouden. Nummerbehoud kan 2 maanden voor het einde van je contract worden aangevraagd met als uitzondering Tele2 en Vodafone waar dit al 4 maanden van te voren kan. 

Hoe gaat het aanvragen van nummerbehoud in zijn werk? 

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om nummerbehoud aan te vragen. Vul je huidige nummer in en selecteer of je een abonnement of prepaid nummer hebt en welke provider. 

Voorwaarden voor nummerbehoud

  • Binnen 2 maanden moet het contracttermijn bij je huidige provider ten einde zijn. Voor Tele2 en Vodafone geldt 4 maanden. 
  • Je telefoonnummer mag nog niet gedeactiveerd zijn en minimaal 1 maand actief zijn.
  • Je stapt over van een andere provider of hebt een prepaid nummer. 

Bij het overstappen kun je een tijdelijk nummer krijgen van je nieuwe provider. Dit nummer kun je gebruiken totdat de portatie voltooid is en je je oude nummer weer kunt gebruiken. Houdt rekening met dat je nieuwe abonnement door het behoud van je nummer later in kan gaan waardoor je nog gebruik maakt van de diensten van je oude provider. 

Verleng je je huidige contract bij dezelfde provider dan behoudt je automatisch je nummer. Hoer hoef je niets voor de toen. 

Wat kost het?

Nummerbehoud is gratis, hier worden geen extra kosten voor gerekend. 

Afwijzing van een Provider

Indien je wordt afgewezen door een provider, krijg je van ons telefonisch of per e-mail bericht over de afwijzing. Wegens privacy redenen krijgen wij nooit de reden van afwijzing van de provider te horen. Wanneer je wilt weten wat de reden van afwijzing is, raden wij je aan contact op te nemen met de provider.

Opzeggen van een abonnement

Indien je niet kiest voor nummerbehoud, maar een nieuw GSM nummer wilt dien je je huidige contract zelf op te zeggen bij je provider.

Contact met je provider

Heb je een vraag over je factuur, dan kun je het beste rechtstreeks contact op nemen met je provider. Hieronder een lijst van telefoonnummers van de klantenservice van de providers:

  • Vodafone 0654500100 / 1200
  • Tele2 0900-2411602
  • Tele2 goedkeuring abonnement door Experian 0900-39737426
  • T-mobile 0800-7123
  • KPN / HI 0612001200
  • Telfort 0900-9596
  • Sizz 1200