Diensten en voorwaarden

Nummerbehoud

Wanneer je een telefoonabonnement afsluit kun je nummerbehoud aanvragen en je huidige telefoonnummer meenemen naar het nieuwe abonnement. Je blijft dan bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Voor nummerbehoud maakt het niet uit of je een Sim Only abonnement, een abonnement met toestel of een prepaid SIM kaart gebruikt. De nieuwe provider zegt het huidige contract voor je op. De providers stellen verschillende eisen voor nummerbehoud en om dubbele kosten te voorkomen dien je altijd rekening te houden met de opzegtermijn van je huidige abonnement. Wij zullen altijd de door jouw opgegeven einddatum aanhouden. Nummerbehoud kan 4 maanden voor het einde van je contract worden aangevraagd.

Hoe gaat het aanvragen van nummerbehoud in zijn werk?

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om nummerbehoud aan te vragen. Vul je huidige nummer in en selecteer of je een abonnement of prepaid nummer hebt en bij welke provider.

Voorwaarden van nummerbehoud

  • Binnen 4 maanden moet het contract bij je huidige provider aflopen.
  • Je telefoonnummer mag nog niet gedeactiveerd zijn en minimaal 1 maand actief te zijn.
  • Je stapt over van een andere provider of je hebt een prepaid nummer.

Bij het overstappen kun je een tijdelijk nummer krijgen van je nieuwe provider. Dit nummer kan gebruikt worden, totdat de portatie voltooid is en je je oude nummer weer kunt gebruiken. Houdt er rekening mee dat je nieuwe abonnement door nummerbehoud later in kan gaan, waardoor je nog gebruik maakt van de diensten van je oude provider. Verleng je je huidige contract bij dezelfde nummer? Dan behoud je automatisch je nummer en hoef je niks te doen.

Wat zijn de kosten van nummerbehoud?

Nummerbehoud is gratis. Hier worden geen extra kosten voor gerekend.

Afwijzing van een Provider

Indien je wordt afgewezen door een provider, krijg je van ons telefonisch of per e-mail bericht over de afwijzing. Wegens privacy redenen krijgen wij nooit de reden van afwijzing van de provider te horen. Wanneer je wilt weten wat de reden van afwijzing is, raden wij je aan contact op te nemen met de provider.

Opzeggen van een abonnement

Indien je kiest voor een nieuw 06-nummer, dien je je huidige contract zelf op te zeggen bij je provider.

Contact met je provider

Heb je een vraag over je factuur? Dan kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met je provider. Hieronder vind je een lijst van telefoonnummers van de klantenservice van de providers:

  • Vodafone: 0800 - 0094
  • Tele2: 020 – 7544444
  • T-Mobile: 06 - 24001200
  • KPN: 0800 - 0402
  • Ben: 0900 - 0401405
  • Lebara: 06 – 19001200
  • Youfone: 088-222 9222
  • Delta: 0118-22 55 25

Daarnaast kun je op je eigen telefoon altijd bellen naar het 1200-nummer. Je krijgt dan altijd de klantenservice van je provider aan de lijn.