Reparatie

Het kan weleens voorkomen dat een apparaat kapot gaat. In dat geval moet het defecte apparaat worden opgestuurd naar een erkend reparatiebedrijf.

Aanmeldproces

Neem contact met ons op!

Defect apparaat verzenden / toestel opsturen

Verstuur je product in een niet opvallende verpakking en vermeld niet wat de inhoud is: dit om diefstal te voorkomen. Gebruik dus bij verzending nooit de originele verpaking. Let er op dat, wanneer je een telefoon of tablet naar ons terugstuurt, je niet je simkaart met het defecte apparaat meestuurt. Verder raden wij je aan om het toestel aangetekend te verzenden, zodat je het toestel altijd kunt traceren.

Reparatieperiode

De verschillende fabrikanten hanteren niet allemaal dezelfde garantieperiode. Dit kun je in de meeste gevallen  terugvinden in de handleiding. De garantieperiode op batterijen bedraagt drie maanden.

Indien de schade buiten de garantietermijn of voorwaarden valt, zijn daar altijd kosten aan verbonden.

Daarnaast is het tijdens de reparatie wel zo dat je abonnement doorloopt en dat facturen gewoon betaald dienen te worden. Zorg er daarom voor dat je nooit je simkaart meestuurt wanneer je een defect toestel laat repareren. De simkaart kan namelijk in een ander toestel gebruikt worden, waardoor je alsnog gebruik kunt maken van je abonnement. Een gemiddelde reparatie duurt ongeveer 4 weken. Mocht deze termijn overschreden worden, ontvang je hier uiteraard bericht over.

Reparatiestatus opvragen

Wanneer je je product voor reparatie hebt aangemeld, kun je op shopbox.mijnreparatie.nl de status van je reparatie opvragen. Hiervoor heb je je reparatienummer en postcode nodig.